eTOLL

eTOLL

eTOLL - CZYLI SYSTEM POBORU OPŁATY ELEKTRONICZNEJ KAS

W naszej ofercie posiadamy następujące urządzenia eTOLL:

- Urządzenie eTOLL pod zapalniczkę

Łatwy montaż, brak umowy oraz lokalizacja pojazdów. Odliczenie od podatku 500 zł netto za każde urządzenie. – Lokalizator, który jest własnością klienta (urządzenie jest skonfigurowane), – Abonament na 12 miesięcy, – Instrukcje rejestracji urządzenia Nasze urządzenie eTOLL to jednocześnie urządzenie GPS, które pozwoli zlokalizować pojazd.

- Urządzenie eTOLL montowane na stałe (najpopularniejsze)

Łatwy montaż, brak umowy oraz lokalizacja pojazdów. Odliczenie od podatku 500 zł netto za każde urządzenie.

– Lokalizator, który jest własnością klienta (urządzenie jest skonfigurowane),
– Abonament na 12 miesięcy,
– Instrukcje rejestracji urządzenia

Nasze urządzenie eTOLL to jednocześnie urządzenie GPS, które pozwoli zlokalizować pojazd.

eTOLL posiada również możliwości montażu następujących urządzeń:

- Urządzenie ZSL

Zewnętrzny System Lokalizacji, czyli urządzenie montowane do zasilania pojazdu. Montowane jest na stałe do zasilania, dzięki czemu ściąga z kierowcy obowiązek każdorazowej instalacji.

Urządzenie montowane na podszybiu pojazdu w celu weryfikacji diod informacyjnych.

- Urządzenie OBU

On Board Unit, czyli urządzenie montowane do gniazdka zapalniczki w pojeździe. Szybki montaż oraz demontaż to dogodne rozwiązanie dla użytkownika wielu pojazdów. (Pamiętajmy o zmianie konfiguracji w systemie etoll.gov.pl).

Urządzenie posiadające długi kabel dla wygody kierowcy, a także umożliwiająca łatwą weryfikację diod informacyjnych.

System eTOLL pozwala płynnie poruszać się wybranymi odcinkami dróg, zarządzanymi przez GDDKiA. Opłaty za autostradę, drogi krajowe i ekspresowe są naliczane i ściągane automatycznie, bez konieczności poboru biletu, czy zatrzymywania się na bramkach.
Rejestracja do nowego systemu poboru opłat wystartowała pod koniec maja 2021 r. eTOLL został natomiast uruchomiony w ostatnich dniach czerwca. Wciąż działa jednak obok dotychczasowego systemu, jakim jest viaTOLL. Taka sytuacja to efekt wprowadzenia przepisów przejściowych, które przewidują, że całkowite wygaszenie viaTOLL nastąpi 30 września br. Do tego czasu właściciele i użytkownicy pojazdów mają czas, aby przystosować swoje samochody do wymagań nowego systemu.
W pierwszej kolejności obowiązek korzystania z eTOLL, który bywa również określany jako system mijania bramek, został nałożony na wszystkie pojazdy samochodowe oraz zespoły pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a ponadto autobusy, niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej. Obecnie jest on jednak dostępny także dla kierujących pojazdami lekkimi. Spotkamy się z eTOLL na autostradzie A2 (odcinek Konin-Stryków) oraz A4 (odcinek Wrocław-Sośnica). Jeśli nic nie ulegnie zmianom, od 1 grudnia 2021 r. z systemu eTOLL będą mogli korzystać wszyscy kierowcy pojazdów lekkich, poruszający się płatnymi odcinkami autostrad. Taki przejazd będzie odbywał się bez zatrzymywania się na bramkach.